keskiviikko 15. lokakuuta 2014

syksyaika ja ideat lentelee

Joka ikinen syksy sama juttu. Illat alkaa pimenemään, luonto vaihtaa väriä ja sää kylmenee. Samaan aikaan minulla palaa kynttilät, juon lämmintä kaakaota ja otan sukkapuikot ja langat esille. Mietin mitä tekisin ja kun saan idean, saan toisenkin idean ja vielä kolmannen ja neljännenkin... Hups! Luen käsityöjuttuja netistä ja mitä enemmän luen, sitä enemmän innostun. Ja hupsheijaa huomaan, että minulla on viisi keskeneräistä työtä ympärilläni.


Tällä hetkellä olen virkkaamassa mattoa, neulomassa lapasia ja neulomassa työtä, jonka paljastan myöhemmin. Edelleenkään en siis ole pystynyt tekemään yhtä työtä kerralla. :D Tämä syksyn aika saa vaan pääni pyörälle. Jostain kumman syystä kun tulee syksy ja alan polttamaan kynttilöitä, alkaa minua myös jo jouluttamaan salaa. Pakko myöntää, että tänäänkin noiden virkkuu- ja neulontatöiden ohella olen suunnitellut ja paketoinut lahjoja sekä tehnyt joulukortteja. Vähän liika aikaistako? Ei minusta, mutta mä nyt olenkin tällainen jouluhullu. Joulukorteista ja paketeista kirjoittelen kuitenkin myöhemmin. Pysytään nyt vain tässä syksyssä. :)

 1. Tässä on melkein valmis matto. Halusin jotain suloista ja romanttista, joten ajattelin tämmöisen olevan hyvä lisä. Vaikken tiedäkään mihin tänne kämppään sen vielä laitan. :D Päässäni oli tietty visio minkälaisen teen ja siitä se sitten lähtikin. Mitään ohjeita en katsonut, joten tarkalleen en silmukkamääriä muista. :/



 2. Tässä on tulossa poikaystävälleni lapaset. Pitkään aikaan en ole lapasia tehnyt, joten siitä se innostus näidenkin tekoon varmaan lähti. Ensimmäinen lapanen vasta tulossa, mutta eiköhän ne nopeaan valmistu.

Poikaystävä osti itse haluamansa langan. Ja värihän piti tietenkin olla maaston värinen.
Ei taideta ikinä päästä tuosta armeijan värityksestä eroon. ;)


3. Viimeisenä alkuvaiheissa oleva työ. Neulon pelkkää putkineulosta ja tulossa on jotain jouluun liittyvää koristetta, jota en paljasta vielä. Toki saa yrittää arvailla! ;)



 Tämmöistä asiaa tällä kertaa! Kommentoida saa ja kertokaa ihmeessä, mistä haluaisitte mieluiten postauksia. :)



<3:llä Jennukka

4 kommenttia:

  1. Pystyn niin samaistumaan tähän! :--D Mullakin on tällä hetkellä yhet villasukat kesken, lapaset joihin pitäisi neuloa peukalot ja ihan alkuvaiheissa oleva huivi. Yhet lapaset ja sukat oon saanut jo valmiiksi.. Käy vaan vähän ykstoikkoiseksi kun neulomalla tekee kaiken, mä kun en oikein virkata osaa :D Ehkä pitäisi opetella. Hei mutta tosi kiva että linkitit mulle blogis, täähän on tosi mielenkiintoinen ja niin kuin sanoit, meillä tuntuu olevan paljon yhteistä! Jään seuraamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mulla taitaa olla kans kesken huivi, tosin viime vuodelta. :D Mutta kiva kun kävit täällä ja jäät seuraamaan! Vinkkejä saa antaa erilaisiin neulontatöihin ja jos haluat, oon nimittäin tosi innostunu taas vaihteeks neulomisesta! :)

      Poista
  2. Lukisin, koska tykkään kirjoitustyylistäsi. Myös bannerin alla olevat erilliset sivut eri postauksille on hauska idea. Banneri on ihan kiva, ja tausta on mukavan lempeän sävyinen. Tykkään myös tosi paljon, että blogeissa on myös silloin tällöin reseptejä!!
    Kuvat on ihan hyviä, mutta muutamassa postauksessa oli mielestäni liikaa samanlaisia kuvia :)
    Olisin odottanut sinusta itsestäsi enemmän tietoa etusivulla. Tai siis tuossa sivussa olevassa tiedotuksessa, you know? :D
    Ja suurin miksi en lukisi: tuo robottivarmennus kun kommentoi! Se on super ärsyttävä :D

    http://from-e-to-a.blogspot.fi

    VastaaPoista