keskiviikko 18. helmikuuta 2015

Uusi perheenjäsen!

Sain viime viikolla viestin eräältä kasvattajalta, joka kertoi, että heillä on vielä yksi narttupentu vapaana. Kyseisen pennun luovutus olisi maaliskuun puolivälissä - juuri silloin kun poikaystäväni pääsee armeijan leivistä! Luovutusikä sopii siis hyvin elämäntilanteeseen, jolloin poikaystäväni pystyy olemaan kotona päivät, jottei pennun tarvitse heti alusta alkaen olla päiviä yksin. Kyselin poikaystävältäni olisiko hän valmis heti olemaan pennun kanssa armeijasta päästyään ja vastaus oli kyllä. Saatiin vielä valita pentueesta pentukin ekana. Päädyimme mustaan ihanaan pörrökasaan, jolle tulee varmaan ruskeaa ja valkoista väritystä myös enemmän isompana. Tuleva perheenjäsenemme ristittiin yhteistuumin Lunaksi.

En voi vieläkään käsittää, että nyt yksi mun unelmista täyttyy. Saan poikaystävän luokseni asumaan ja samalla saadaan uusi söpö perheenjäsen. Olen ollut niin innoissani viime päivät, etten ole saanut edes nukuttua, kun on ollut "pakko" miettiä yöt pentua, sen hoitoa ja tulevaisuutta. Pentu tulee kuitenkin olemaan meillä toivottavasti seuraavat 10-15 vuotta. 

Mutta miten opiskelijalla on varaa koiraan? Tuleva koiramme hinta on 1300e ja päälle tietenkin rokotukset, eläinlääkärikulut, ruoat ja koiranvälineet. Täytyy myöntää, ettei minulla vielä viime kesänä ollut kyseistä summaa laittaa koiraan, mutta odotus ja kova työ palkitaan. Koira on ollut minun ja poikaystäväni haaveena jo pitemmän aikaa, joten aloitimme säästämisen ajoissa. Poikaystäväni keksi myös hienon säästötavan: laitamme rahaa kehyksien sisään, josta ne näkyy, eikä niitä voi oikeen ottaa pois toisen huomaamatta. Heh. Olen tehnyt myös vähän työtä opiskelujen ohella. Muunmuassa olen vahtinut lapsia, sekä tehnyt muutaman keikan vuokratyötoimiston kautta. Olen yrittänyt myös keskittää rahani vain tarpeellisiin asioihin. Viikolla kun koulussa saa maittavat ruoat ja aamupalat, ei illalla tarvitse välttämättä joka päivä syödä tuhtia lounasta, vaan kevytkin iltapala riittää. Viikonloppuisin olemme sitten herkutelleet ja syöneet paremmin poikaystäväni lomaillessa. Kaikki ylimääräiset rahat olen laittanut suoraan säästötilille, joten ne ei ole jäänyt polttelemaan rahapussin pohjalle. Nyt ollaan kuin ollaankin saatu säästettyä tarpeeksi pentuun, joten toivotaan kovasti, että tulevasta perheenjäsenestämme kasvaa ihana, lempeä ja uskollinen karvakaveri. 

Kuvia pennusta en vielä valitettavasti voi laittaa, koska kaikki kuvat mitä pennusta on, ovat kasvattajan ottamia. Kuvia saatte meidän söpöliinistä sitten reilu kuukauden päästä! Sitä odotellessa!

Huomenna alkaakin minulla talviloma ja talviloman jälkeen alkaa työharjoittelu Mummin Pullapuodissa. Pitääkin alkaa totuttelemaan klo 4.30 herätyksiin.

Terkut teille ruudun tältä puolelta ja nauttikaahan tästä ihanan aurinkoisesta säästä!<3



<3:llä Jennukka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti